Top 20 # Những Cấu Trúc Câu Tiếng Anh Lớp 8 / 2023 Xem Nhiều Nhất, Mới Nhất 11/2022 # Top Trend | 3mienmoloctrungvang.com

Cấu Trúc Câu So Sánh Và Bài Tập Tiếng Anh Lớp 8 / 2023

Bài tập các dạng câu so sánh Tiếng Anh lớp 8

Tổng hợp bài tập về câu so sánh có đáp án

Bài tập tự luận và trắc nghiệm môn Anh về câu so sánh tổng hợp các dạng bài tập phổ biến giúp học sinh lớp 8 củng cố kiến thức và chuẩn bị cho kì thi sắp tới. Bên cạnh môn tiếng Anh lớp 8, các em có thể tham khảo tài liệu môn Toán 8 và môn Ngữ văn 8. Mời các em thao khảo bài sau đây.

Cấu trúc câu so sánh và bài tập Tiếng Anh lớp 8

Cấu trúc câu so sánh và bài tập Tiếng Anh lớp 8

Bản quyền thuộc về VnDoc nghiêm cấm mọi hành vi sao chép vì mục đích thương mại

I. Lý thuyết

– Ví dụ: Lan runs faster than me

– Ví dụ: He is more handsome than his brother.

2. So sánh nhất:

a. Đối với tính từ ngắn, trạng từ ngắn (tức là chỉ có một âm tiết)

– Ví dụ: She is the smartest student in her class

– Ví dụ: This is the most difficult lesson in the book

3. Lưu ý a. Các trường hợp đặc biệt b. Cách thêm “er” vào sau tính từ/ trạng từ ngắn

– Những tính từ/ trạng từ tận cùng là “e” thì thêm “r”

– Những tính từ/ trạng từ tận cùng là “y” thì bỏ “y” thêm “ier”

– Những tính từ/ trạng có 1 âm tiết, tận cùng là một phụ âm mà trước nó là một nguyên âm thì nhân đôi phụ âm thêm “er”

– Những trường hợp còn lại thêm “er” bình thường

II. Luyện tập câu so sánh

Exercise 1: Underline the correct words or phrases

1. Cattle usually cross over the road. You should drive more careful / more carefully.

2. The old usually get up earlier / more early than the young.

3. An ox doesn’t plough weller / better than a buffalo.

4. After a hard working day, you may sleep soundlier / more soundly than usual.

5. The air in the mountainous zones is more fresh / fresher than that in the cities.

A. the easier

B. more easy

C. easiest

D. easier

A. harder

B. the more hard

C. hardest

D. the hardest

A. cheap than

B. cheaper

C. cheaper than

D. more cheaper

A. the colder

B. the coldest

C. coldest

D. colder

A. most hard-working

B. more hard-working

C. the most hard-working

D. as hard-working

A. more comfortable

B. comfortably

C. more comfortabler

D. comfortable

A. narrower

B. narrow

C. the most narrow

D. more narrower

A. gooder

B. weller

C. better

D. more good

Exercise 4: Rewrite the following sentences without changing their original meanings

1. We were earlier at the party than the Smiths last night

2. Phong’s voice is louder than Josh’s.

3. As he gets older, he wants to travel less.

4. No one in my class is taller than Peter.

5. The black dress is more expensive than the white one.

Đáp án bài tập luyện tập câu so sánh

Exercise 1: Underline the correct words or phrases

1. Cattle usually cross over the road. You should drive more carefully.

2. The old usually get up earlier than the young.

3. An ox doesn’t plough better than a buffalo.

4. After a hard working day, you may sleep more soundly than usual.

5. The air in the mountainous zones is fresher than that in the cities.

Exercise 3: Choose the correct answer A, B, C or D

1. D

2. A

3. C

4. B

5. C

6. A

7. A

8. C

Exercise 4: Rewrite the following sentences without changing their original meanings

1. We arrived at the party earlier than the Smiths (did) last night.

2. Phong speaks more loudly than Josh (does).

3. The older he gets, the less he wants to travel.

4. Peter is the tallest in my class.

5. The white dress isn’t so/ as expensive as the black one.

Cấu Trúc Viết Lại Câu Tiếng Anh Lớp 6 / 2023

CẤU TRÚC VIẾT LẠI CÂU TIẾNG ANH LỚP 6-7-8-9 1. QUESTIONS WITH “HOW MUCH”

How much + be + sth ?

How much + do/does + sth + cost? a. What is the price of this watch? How much…………………………..? b. What is the price of your car? How much…………………………….? c. What is the price of his coat? How much…………………………….? d. What is the price of her hat? How much……………………………..? e. What is the price of these beautiful scarves? How much…………………………………………..? f. How much are these oranges? What is ……………………………..? g. How much is the pork? What is………………………………? h. How much do these dresses cost?

a. The café has a lot of tables. ………………………………

b. Theatre programmes usually have lots of information …………………………………………………………. c. London has more than fifty theatres. ………………………………………….. d. The garden has a swimming pool. ………………………………………. e. The system has both private and state schools. ………………………………………………….. f. My house has four rooms. …………………………….. g. There will be more than 8 billion people in the world in 2020 ………………………………………………………… ……….. h. There have been more robberies in this town recently. ………………………………………………………… …. i. There will be a lot of interesting TV programmes for people. ………………………………………………………… ……

a. The national theatre has very comfortable seats. …………………………………………………… b. Our university has many large classrooms. ………………………………………………. c. These are very valuable paintings. …………………………………….. d. The book contains many beautiful illustrations. …………………………………………………… e. They are in unfavorable situations. …………………………………………. f. The university has got numerous outstanding professors. ……………………………………………………………. g. The tower of the church is high. ……………………………………. h. We have got a magnificent view from our window.

……………………………………………………….. i. The test they did was not easy. ………………………………… j. The house my parents bought is comfortable. …………………………………………………..

a. He handled the chinawares with care. …………………………………………. b. He delivers his lecture with eloquence. …………………………………………… c. The students listened to their teacher with great attention. ………………………………………………………………

d. They waited for the football match with excitement. ………………………………………………………….. e. The fishermen looked out to the sea with anxiety.

………………………………………………………… f. The candidates took their exam with impatience. ……………………………………………………… g. The sick people tried to endure the sufferings with impatience. ………………………………………………………………………. h. We received him with pleasure. ……………………………………… i. She kissed her teacher with thanks. ………………………………………. j. The boy rushed out of the room with horror. …………………………………………………

a. I accomplished this task in three months. ……………………………………………. b. Jane spends 3 hours a week sorting stamps. ……………………………………………….

c. Any pictures that are taken will have to travel for 3 minutes before they reach the earth. ………………………………………………………………………………………………. d. She wrote the letter in 30 minutes. ………………………………………. e. John finished his essay in two hours. …………………………………………. f. I washed all these clothes in an hour. ……………………………………….. g. The flight to Moscow lasted three and half an hour. ……………………………………………………….. h. We spend five hours getting to London. ……………………………………………. i. The passengers spent one hour and a half to fly to HN. ………………………………………………………….. j. The engineers completed the construction work in 100 days. …………………………………………………………………..

a. Why was she late? What………………………………………….. b. The critics were strongly impressed by her performance. Her performance made ……………………………………. c. I am always nervous when I travel by air. Travelling…………………………………… d. He felt happy with the news. ………………………………… e. She felt happy with the toys. The toys made…………………………………. f. She heard the song and she felt homesick. The song made…………………………….. g. They were late because of heavy traffice. ……………………………………………… h. Nam’s sister is always sad when she sees that film.

………………………………………………………. i. He was successful thanks to his hard work. His hard work made…………………………. j. We work all day and we have no time to spare. Our work makes……………………………….

a. They are fast typists. ……………………….. b. He is a fluent speaker. ………………………… c. Peter is a hard worker. ………………………….. d. Van is a good singer. ……………………….. e. They are fast runners. …………………………. f. Morgan is a slow driver. …………………………..

g. Tony and Bob are very good footballers. …………………………………………… h. We are lazy students. …………………………. i. Mary is an excellent dancer. ………………………………. j. They are frequent church goers. …………………………………….

a. She is a very graceful girl. What………………………………… b. How fast he run! He is……………………… c. The meal was excellent. What……………………………… d. This is a beautiful picture.

What………………………………….. e. She sang very beautifully. How………………………………… f. What a sweet little girl! She…………………………….. g. What a great idea! That is………………………….. h. What a beautiful home you have! You………………………………………… i. How nice that Jane could come with you! It is……………………………………………… j. How nice she is! What a……………………….

a. I like detective stories. I am……………………. b. She likes drinking coffee.

She is……………………… c. Children like sweets. Children are……………………….. d. The tourists like to lie on the beach sunbathing. The tourists ……………………………… e. We like to go camping in the mountains. We are…………………………………………….. f. Nobody is fond of liars. Nobody………………….

g. She is fond of watching the sunset. She……………………………..

a. Bi let Ba keep the kitten. Ba allowed………………. b. The teacher didn’t let the class leave before 4:30. The teacher…………………………………..

c. The police let the people enter the bank. The police…………………………….. d. Our parents let us do what we think we should. Our parents…………………………………… e. The boss disn’t let her have a day off. The boss……………………………. f. The national laws allow us to do private businesses. The national laws………………………………. g. Thay don’t allow outsiders to attend their meeting. They don’t………………………………… h. Thay don’t allow the students to smoke in class. They don’t …………………………… i. She will allow her son to engage in social activities. She will…………………………………… j. The weather didn’t allow people to celebrate the ceremony in the open air. The weather didn’t……………………………………………………

12. THE VERB ” SUGGEST” FOLLOWED BY PRESENT SUBJ a. Let’s + V

S + suggest +

Or S + suggest +

V_ing

I suggest……………………………………… g. “Why don’t you go on a walking holiday?” Jane said. Jane suggested…………………………………………. h. “Why don’t you buy a food processor?” said Mary. ………………………………………………………… i. The policeman told us to fit new locks on the door. ……………………………………………………… j. “Why don’t you buy this picture as a wedding present?” said Nga. ……………………………………………………………………… 13. TO BE SUPPOSED TO a. It’s one’s duty to do sth

supposed to do sth b. S + be + thought to + V

a. It is your duty to obey him. You are…………………………. b. Yogurt is thought to be good for you. Yogurt is……………………………………..

c. Swimming is believed to be good for our health. Swimming is……………………………………………. d. Exercise is thought to do us good. …………………………………………. e. Drinking alcohol is said to do us harm. …………………………………………………. f. It’s your duty to be on time. ………………………………….. g. Nobody wanted you to be hare. ………………………………………….. h. Everybody expected the flight to be on time. ……………………………………………………….. i. It’s your duty to help his parents with housework. ………………………………………………………………… j. People wanted the train to arrive at 6.00 The train was……………………………………

14. PREFER- WOULD RATHER a. S + would prefer S + past subj

S + would rather +

b. S + like….better than..

than…. c. S + prefer

S + would rather +

V.

a. He would prefer you to tell him a story. He’d rather…………………………………… b. We’d prefer you not to smoke. We’d rather…………………………. c. Daisy likes to eat fish better than meat. ………………………………………………… d. They like to go to the zoo better than to the cinema. ………………………………………………………………. e. Peter likes to be a tractor driver better than to be a farmer. ……………………………………………………………………. f. We prefer to stay at home tonight. …………………………………………. g. Tony would rather watch sports on TV than play. Tony prefers……………………………………………………

h. Mr Ba likes to live in a city better than in the countryside. Mr Ba would rather……………………………………………… i. I like to be a worker beter than to be a farmer. ……………………………………………. j. He likes to be a supporter better than to be a player. …………………………………………………………….. 15. THE VERB KEEP/FIND + O + ADJ S+V+O

to_infi

a. The heavy traffic annoys the residents. The residents find…………………………. b. We must clean and tidy our school. We must keep…………………………. c. Some visitors to Britain get depressed by the weather. Some visitors to Britain find……………………………………. d. Cark has no problems in marking friends. Cark finds it……………………………………

e. He found that it was difficult to tell them the truth. He found it……………………………………………….. f. English pronunciation confuses us. We find……………………………… g. We think that learning English grammer is easy. We find…………………………………………………. h. The office work doesn’t allow us to rest. The office work keeps………………………. i. We shouldn’t pollute our environment. We should keep………………………….. j. Her words embrrassed us. We found……………………….

Bài Tập Câu Tường Thuật Tiếng Anh Lớp 8 / 2023

Bài tập ngữ pháp Tiếng Anh

BÀI TẬP VỀ CÂU TƯỜNG THUẬT TIẾNG ANH LỚP 8

2. “Shall we give him a birthday cake?” he said.………………………………………………………………………………………………………………

3. “Could I leave early on Friday?” he said.………………………………………………………………………………………………………………

4. “Where shall we meet tonight?” she said.………………………………………………………………………………………………………………

5. “Will you have a drink?” he said.………………………………………………………………………………………………………………

6. “How far is it from here to college?” he said.………………………………………………………………………………………………………………

7. “Do you often have breakfast at 6.30 a.m?” he said………………………………………………………………………………………………………………

8. “Don’t swim too far, boys” she said.………………………………………………………………………………………………………………

9. “Do come in and have a drink” he said.………………………………………………………………………………………………………………

10. “Remember to wake me up” she said.

………………………………………………………………………………………………………………

11. “If I were you, I would learn English”, she said.

12. “Why don’t we go camping this Sunday?” he said.

13. “Would you like to come to my birthday party next Sunday?” she said.

………………………………………………………………………………………… ……………………

14. “Let’s have a talk on the new film”, he said.

15. ” Shall I do the cleaning up for you?” he said.

16. “What a clever boy!” she said.

17. “How ugly!” he said.

18. “Did you prepare your meal?” he said. “No” I said.

19. “Happy birthday”, he said.

20. “Take your seat”, he said. “thank”, I said.

………………………………………………………………………………………… ……………………

Đáp án bài tập câu tường thuật Tiếng Anh lớp 8

1. He offered to help me with the exercises.

2. He suggested that they should give him a birthday cake.

3. He asked if he could leave early on Friday.

4. She asked where they would meet that night.

6. He asked how far it was from there to college.

7. He asked me if I often had breakfast at 6.30.

8. She warned the boys not to swim too far.

9. He invited me to come in and have a drink.

10. She reminded me to wake her up.

12. He suggested going camping that Sunday.

13. He invited me to come to his birthday party the following Sunday.

14. He suggested having a talk on the new film.

15. He offered to do the cleaning up for me.

16. She said that the boy was clever.

17. He gave an exclamation of horror.

18. He asked whether I had prepared the meal and I said I hadn’t.

19. He wished me happy birthday.

20. He told me to take my seat and I thanked him.

Video hướng dẫn học câu tường thuật hiệu quả

Những Cấu Trúc Câu Khi Thuyết Trình Tiếng Anh / 2023

Trong công việc và học tập, kỹ năng thuyết trình là điều vô cùng quan trọng, đặc biệt là thuyết trình tiếng Anh. Khi thuyết trình bạn không chỉ mang đến nội dung hay mà cần phải có những lời dẫn dắt thu hút người nghe để bài thuyết trình của bạn được hoàn hảo. Oxford English UK Vietnam xin giới thiệu đến các bạn một số cấu trúc câu cần thiết khi thuyết trình tiếng Anh.  

I. INTRODUCING YOURSELF – TỰ GIỚI THIỆU

Good morning, ladies and gentlemens. (Chào buổi sáng quí ông/bà) Good afternoon, everybody (Chào buổi chiều mọi người.) Distinguished participants (kính thưa quý vị) I’m … , from… [Class]/[Group]. (Tôi là…, đến từ…) Let me introduce myself; my name is …, member of group … (Để tôi tự giới thiệu, tên tôi là …, là thành viên của nhóm …..)

II. INTRODUCING THE TOPIC – GIỚI THIỆU CHỦ ĐỀ

Today I am here to present to you about [topic]….(Tôi ở đây hôm nay để trình bày với các bạn về…) I would like to present to you [topic]….(Tôi muốn trình bày với các bạn về …) As you all know, today I am going to talk to you about [topic]….(Như các bạn đều biết, hôm nay tôi sẽ trao đổi với các bạn về…) I am delighted to be here today to tell you about…(Tôi rất vui được có mặt ở đây hôm nay để kể cho các bạn về…)

III. INTRODUCING THE STRUCTURE– GIỚI THIỆU CẤU TRÚC BÀI THUYẾT TRÌNH

My presentation is divided into …. parts. (Bài thuyết trình của tôi được chia ra thành … phần.) My presentation is divided into three main sections. (Bài thuyết trình của tôi gồm ba phần). I’ll start with / Firstly I will talk about… / I’ll begin with… (Tôi sẽ bắt đầu với/ Đầu tiên tôi sẽ nói về/ Tôi sẽ mở đầu với) The first section of my presentation is about… (Phần đầu trong bài thuyết trình của tôi nói về…) then I will look at …(Sau đó tôi sẽ chuyển đến phần) I will take a look at…… (Tôi sẽ nói qua về…….) The last section of my presentation (Phần cuối trong bài trình bày của tôi) Then I will look at …(Sau đó tôi sẽ chuyển đến phần) I’m going to talk about…… (Tôi sẽ nói về………) I will tell you something about the background of …… (Tôi sẽ nói cho các bạn vài điều căn bản về……) I will fill you in on the history of…….. (Tôi sẽ cho các bạn nghe lịch sử của……) and finally…(cuối cùng) In the last section, I want to concentrate on ……….. (Trong phần cuối cùng, tôi muốn tập trung nói về ……)

IV. ĐƯA RA CHỈ DẪN CÁC CÂU HỎI

Do feel free to interrupt me if you have any questions. (Hãy cứ tự nhiên cắt ngang lời tôi nói nếu các bạn có bất kì câu hỏi nào.) I’ll try to answer all of your questions after the presentation. (Tôi sẽ cố giải đáp mọi câu hỏi của quý vị sau bài thuyết trình.) I plan to keep some time for questions after the presentation. (Tôi sẽ dành một khoảng thời gian cho các câu hỏi sau bài thuyết trình.) There will be time for questions at the end of the presentation. (Sẽ có thời gian cho các câu hỏi vào cuối bài thuyết trình.) I’d be grateful if you could ask your questions after the presentation. (Tôi rất biết ơn nếu quý vị có thể đặt các câu hỏi của mình sau bài thuyết trình.)

V. BEGINNING THE PRESENTATION – BẮT ĐẦU BÀI THUYẾT TRÌNH

I’ll start with some general information about … (Tôi sẽ bắt đầu với một vài thông tin chung về…) I’d just like to give you some background information about… (Tôi muốn cung cấp cho bạn vài thông tin sơ lượt về…) As you are all aware / As you all know…(Như các bạn đều biết…) This graph shows you….. (Biểu đồ này cho thấy…) Take a look at this table…… (Nhìn vào bảng này…) If you look at this, you will see…. (Nhìn vào đây, các bạn sẽ thấy…) I’d like you to look at this….. (Tôi muốn các bạn hãy nhìn vào đây…) This chart illustrates the figures…. (Biểu đồ này minh họa số liệu……) This graph gives you a decrease of…. (Biểu đồ này cho thấy sự sụt giảm của của…)  

VI. ORDERING – SẮP XẾP CÁC PHẦN

Firstly…secondly…thirdly…lastly… (Đầu tiên…thứ hai … thứ ba…cuối cùng…) First of all…then…next…after that…finally… (Đầu tiên hết … sau đó…tiếp theo…sau đó…cuối cùng) To start with…later…to finish up… (Bắt đầu với … sau đó…và để kết thúc…)

VII. FINISHING ONE PART… – KẾT THÚC MỘT PHẦN

Well, I’ve told you about… (Vâng, tôi vừa trình bày với các bạn về phần …) That’s all I have to say about… (Đó là tất cả những gì tôi phải nói về phần …) We have just looked at… (Chúng ta vừa xem qua phần …)

VIII. STARTING ANOTHER PART – BẮT ĐẦU MỘT PHẦN KHÁC.

Now we’ll move on to… (Giờ chúng ta sẽ tiếp tục đến với phần…) Let me turn now to… (Để thôi chuyển tới phần…) Next… (Tiếp theo…) Let’s look now at…(Chúng ta cùng nhìn vào phần…) That’s all I have to say about….. (Đó là tất cả những gì tôi muốn nói về…) Now I’d like to look at….. (Bây giờ tôi muốn xem xét tới vấn đề…) I’d now like to move on….. (Tôi muốn chuyển sang nói về…) I’d like to turn to….. (Tôi muốn chuyển sang…)

IX. ENDING – KẾT THÚC

I’d like to conclude by… (Tôi muốn kết luận lại bằng cách …) Now, just to summarize, let’s quickly look at the main points again. (Bây giờ, để tóm tắt lại, chúng ta cùng nhìn nhanh lại các ý chính một lần nữa.) That brings us to the end of my presentation. (Đó là phần kết thúc của bài thuyết trình của tôi.) In conclusion,… (Kết luận lại,…)

X. THANKING YOUR AUDIENCE. – CẢM ƠN THÍNH GIẢ

Thank you all for listening, it was a pleasure being here today. (Cảm ơn tất cả các bạn vì đã lắng nghe, thật là một vinh hạnh được ở đây hôm nay.) Well that’s it from me. Thanks very much. (Vâng, phần của tôi đến đây là hết. Cảm ơn rất nhiều.) Many thanks for your attention. (Cảm ơn rất nhiều vì sự tập trung của bạn.) May I thank you all for being such an attentive audience. (Cảm ơn các bạn rất nhiều vì đã rất tập trung.)

XI. QUESTION – HỎI ĐÁP

Now I’ll try to answer any questions you may have. (Giờ tôi sẽ cố gắng trả lời mọi câu hỏi của quý vị đặt ra.) Can I answer any questions? (Có câu hỏi nào tôi có thể giải đáp không ạ?) Are there any questions? (Có câu hỏi nào không ạ?) Do you have any questions? (Quý vị có câu hỏi nào không?) Are there any final questions? (Còn câu hỏi cuối nào không?) And now if there are any questions, I would be pleased to answer them. (Và bây giờ, nếu có câu hỏi nào, tôi vui lòng giải đáp hết.) I’d be glad to answer any questions you might have.  (Tôi rất sẵn lòng các câu hỏi mà quý vị đưa ra.) ​

XII. ANSWERING QUESTION -  TRẢ LỜI CÁC CÂU HỎI VÀ NHẬN XÉT

That’s a rather difficult question to answer here – it might require more research. (Đó là một câu hỏi khó có thể trả lời ở đây, có thể đòi hỏi phải nghiên cứu thêm nữa) (dùng khi bạn không muốn/không thể trả lời câu hỏi ngay lập tức) It’s an interesting point, but I am not sure whether I completly agree with you on that (Đó là một điểm thật thú vị, nhưng tôi không chắc là tôi hoàn toàn đồng ý với anh về điều đó) (Không đồng tình với nhận xét của khán giả) I have mentioned it in my talk. Thank you for pointing that out. (Đã nói đến trong bài rồi, không giải thích thêm nữa) — Nếu bạn quan tâm đến các khóa học tại Oxford English UK Vietnam, xin vui lòng liên hệ: Bộ phận tư vấn – Oxford English UK Vietnam Số 83, Nguyễn Ngọc Vũ, Cầu Giấy, Hà Nội Hotline: 024 2211 2691/024 6259 1475